Kassa! Kassa!

Benedictus de Spinoza (Auteur) Anneleen Kenis (Auteur) reclame in de eerste wereldoorlog Publicatiedatum: september 2013 paperback
    • Kassa! Kassa!_0
    Kassa! Kassa!
    • Samenvatting
    • Product details
    • Garantie
    • Inbegrepen accessoires
    • Verschijningsdatum september 2013
      Indeling 19cm x 25cm

      Alle eigenschappen bekijken

    • Hoewel oorlog vaak samenhangt met een algemene economische crisis, betekent het voor sommige sectoren ook vaak big business. Wapenhandelaars en leveranciers van legeruniformen zaten niet stil tijdens 1914-1918. Maar ook minder voor de handliggende bedrijven haalden hun voordeel uit de oorlogssituatie.Vandaag zou geen enkele handelaar het nog durven om zijn producten aan te prijzen met oorlogsargumenten,maar in de Eerste Wereldoorlog draaide niemand daar zijn hand voor om. Het meest schokkende bewijs is de talrijke reclame... Het vervolg lezen

    Web Days : €20 korting per aankoopschijf van €150 *

    *Exclusief Web, profiteer van €20 korting per aankoopschijf van €150 op Fnac.be tot en met 21 oktober 2019 09:59 uur zolang de voorraad strekt en enkel geldig op producten die verkocht worden door Fnac. Exclusief Marketplace. De korting is niet cumuleerbaar met lopende (leden)aanbiedingenen en bij aankoop van een iPhone, Devialet, Airpods Earpods, Google Home, consoles, cadeaubox, GoPro Hero8 en andere producten.


    • Niet meer op voorraad

      Niet beschikbaar in de winkel

      Gratis afhaling

      Bekijk alle opties en leveringstermijnen
    • Tevreden
      of geld terug
    • Fnac Klantenservice
    • Gratis retour
      in de winkel
    • Betaling

    Woord van de uitgever Kassa! Kassa!

    Hoewel oorlog vaak samenhangt met een algemene economische crisis, betekent het voor sommige sectoren ook vaak big business. Wapenhandelaars en leveranciers van legeruniformen zaten niet stil tijdens 1914-1918. Maar ook minder voor de hand liggende bedrijven haalden hun voordeel uit de oorlogssituatie. Vandaag zou geen enkele handelaar het nog durven om zijn producten aan te prijzen met oorlogsargumenten,maar in de Eerste Wereldoorlog draaide niemand daar zijn hand voor om. Het meest schokkende bewijs is de talrijke reclame in de oorlogstijdschriften. Met Kassa! Kassa! bieden Anthony Langley (Antwerpen) en Bert Govaerts (Berchem) een interessante kijk op deze periode in onze geschiedenis. Langley spoorde een grote hoeveelheid reclame uit de jaren 1914-1918 op en ontdekte een verrassend diverse waaier aan oorlogsproducten: sigaretten en alcohol maar ook grammofoons en fotoapparaten. Govaerts belicht de mechanismen achter de handel.

    TECHNISCHE EIGENSCHAPPENKassa! Kassa!

    ANDERE WERKEN Rond Benedictus de Spinoza

    Zie ook